شناسهٔ خبر: 175818 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

۱۰۰۰ واحد حیاط دار ایوانکی به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان سال تحویل می‌شود

ببینید | بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایران از پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید ایوانکی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار و ۶۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی به پروژه های در حال ساخت معرفی شده، از آمادگی برای تحویل یکهزار واحد مسکونی ویلایی به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که به منظور بازدید از واحدهای مسکونی در حال ساخت ایوانکی و همچنین گفت‌وگو با سازندگان و مشاوران از این شهر جدید بازدید کرده است، درباره جزییات این بازدید توضیح داد:  شهر جدید ایوانکی در مجاورت شهرک‌های صنعتی خوارزمی، پیشوا، عباس آباد، گرمسار و منطقه ویژه اقتصادی سمنان با هدف ساماندهی سکونتی و تامین مسکن شاغلان شهرک های صنعتی پیرامون استان‌های تهران و سمنان ایجاد شد و هم‌اکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۶ هزار و ۱۶۳ نفر متقاضی مسکن در این شهر جدید هستند که تاکنون ساخت واحدهای مسکونی برای ۴ هزار و ۶۳۲ نفر برنامه ریزی شده است و این تعداد از افراد به پروژه ها معرفی شدند.  

یکهزار واحد مسکونی شهر جدید ایوانکی تا پایان سال تحویل می‌شود

غفوری تصریح کرد: از این ۴ هزار و ۶۳۲ واحدی که عملیات ساخت آنها آغاز شد یک هزار واحد مسکونی ویلایی شهر جدید ایوانکی به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان را برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت موثر دانست و افزود: در این بخش دستگاه‌های خدمات‌رسان هنوز به طور جدی پای کار نیامدند که درخواست داریم در حوزه آب و فاضلاب، برق و شبکه گازرسانی همکاری‌ها تقویت شود تا واحدهای در حال تکمیل به موقع تحویل متقاضیان شود.

۸۲۷ متقاضی موثر مسکن در شهر جدید ایوانکی در اولویت معرفی به پروژه‌های در حال ساخت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: یکهزار و ۵۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در شهر جدید ایوانکی تاکنون به پروژه ها معرفی شدند که از این تعداد ۸۲۷ نفر متقاضیان موثر هستند و بالای ۴۰ میلیون واریزی داشتند که در اولویت جانمایی واحدها برای تخصیص پروژه قرار دارند.

۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در ایوانکی واگذار شد

غفوری بر رفع موانع و مشکلات اجرایی درباره احداث واحدهای مسکونی شهر جدید ایوانکی و سایر شهرهای جدید تاکید کرد: از میزان یکهزار و ۱۶۸ متقاضی حائز شرایط طرح جوانی جمعیت در این شهر جدید تا کنون ۵۰۰ قطعه ویلایی یک طبقه در قطعات حدود ۲۰۰ مترمربعی تامین زمین شده و در حال واگذاری است.

به گفته وی، ایوانکی یک شهر فرصت ساز، مشارکت جو و در پی فرصت‌های توسعه است که هم می‌تواند استان سمنان و هم می‌تواند حوزه شرقی استان تهران را تحت پوشش خود قرار دهد.