شناسهٔ خبر: 175864 - سرویس استان‌ها

وجود ۱۷ هزار بافت ناکارآمد شهری در خوزستان

بازآفرینی خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وجود ۱۷ هزار بافت ناکارآمد شهری در این استان گفت: چهار درصد از این مساحت مربوط به بافت تاریخی، ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده و ۱۰ درصد سکونتگاه غیررسمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از مساحت شهرهای استان جزو بافت ناکارآمد شهری است، بیان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد شهری و فرسوده ساکن هستند.

وی افزود: تاکنون نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد در بافت ناکارآمد استان خوزستان آغاز شده است که این استان با این تعداد واحد رتبه سوم را در سطح کشور داد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به توزیع ۱۳ هزار تن قیر بین شهرداری‌های استان گفت: این اقدام با هدف رفع معابر خاکی، حمایت و ساماندهی معابر بافت‌های ناکارآمد در شهرهای خوزستان و ارتقای میزان معابر شهری انجام شده است.

جامع به موضوع استقرار مساکن در پهنه خطر استان به ویژه منطقه منبع آب اهواز اشاره و اظهار کرد: این اداره کل اقدام به شناسایی واحدهای ناکارآمد و تحت پهنه خطر کرده و مراتب را به شهرداری برای رفع خطر و پیش بینی‌های لازم را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین منطقه منبع آب اهواز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، افزود: کار ساخت ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: انتظار داریم دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود در این راستا عمل کنند تا اتفاقی رخ ندهد.