شناسهٔ خبر: 175899 - سرویس استان‌ها

کلنگ احداث پروژه پل یادگار رودخانه هلیل‌رود جیرفت به زمین زده شد

جنوب کرمان پل مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: کلنگ احداث پروژه پل یادگار، سومین پل به روی رودخانه هلیل‌رود جیرفت به عنوان عربض‌ترین پل صندوقچه‌ای با اعتبار ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در آیین کلنگ زنی پروژه پل یادگار اظهار کرد:  پروژه احداث پروژه پل یادگار، سومین پل به روی رودخانه هلیل‌رود جیرفت به عنوان عربض‌ترین پل صندوقچه‌ای با اعتبار ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با همکاری قرارگاه خاتم برای اولین بار در جنوب کرمان و به عنوان بزرگترین پل در جنوب کشور احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه احداث این پل در جهت توسعه غرب جیرفت کمک کننده  است، ادامه داد: طول این پل ۴۲۰ متر با ۹ دهانه و عرض ۱۶ متر است.

امیری بیان کرد: این پل توسط قرارگاه خاتم احداث می شود که مقرر شده در بازه زمانی ۱۲ ماه به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: توسعه هر منطقه یکی از پارامترهای جهش آن منطقه محسوب می‌شود که راه و شهرسازی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی به عنوان دستگاه پیشران توسعه به شمار می رود، اضافه کرد: استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس در جهت تحقق این پروژه همکاری زیادی داشتند که امیدواریم هر چه زودتر جهش و توسعه در مناطق کمتر برخوردار با تصمیم ها و اجرای پروژه های مختلف محقق شود.

پل یادگار گره ترافیکی را برطرف می‌کند

در ادامه بهنام سعیدی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: با احداث این پروژه گره ترافیکی که مردم در فصل برداشت محصول با آن مواجه بودند برطرف می شود.

وی افزود: قرارگاه خاتم به عنوان یک هلدینگ تخصصی و خوش نام است که تخصص و تعهد لازم را دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه در صورت تامین اعتبار کمتر از یک سال به پایان برسد.

سعیدی عنوان کرد: اعتبار پروژه با پیگیری مدیرکل از وزارتخانه یا از محل منابع داخلی و فروش زمین تامین شود تا پروژه در موعد مقرر به پایان برسد.

احداث پل یادگار غرب جیرفت را توسعه می‌دهد

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز در این مراسم گفت: کلنگ زنی پروژه پل سوم به روی رودخانه هلیل آرزوی مردم بخش مرکزی، اسماعیلیه، شهرستان فاریاب و شهرهایی است که راه مسیر ورود آن ها از این پل است.

وی بیان کرد: احداث این پل از شاخص های توسعه در جنوب استان و جیرفت محسوب می‌شود زیرا کلرود و کهوروئیه در غرب جیرفت جزو محله های کمتر توسعه یافته هستند که احداث پل باعث جهش توسعه در این منطقه است.

بلندنظر تصریح کرد: با احداث این پل، یکی از بزرگترین خدمات دولت، ارزش افزوده ای است که برای هزار هکتار اراضی دولتی موجود در این محله به وجود می آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، آیین کلنگ زنی احداث پل یادگار، پل سوم هلیل رود با حضور جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، حجت الاسلام تارم امام جمعه جیرفت، سردار نظری فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان، بهنام سعیدی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، بلندنظر فرماندار جیرفت، سردار رحمانی معاون قرارگاه خاتم و جمعی از مسیولان شهرستان جیرفت در مسجد صاحب الزمان کلرود برگزار شد.