شناسهٔ خبر: 175919 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

از جابه‌جایی زائران حرم امام رضا(ع) با نزدیک به ۱۸ هزار سرویس جاده‌ای تا افتتاح بیش از ۲۸۰۰ پروژه راهداری

اتوبوس تمرکز حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در هفته گذشته بر جابه‌جایی مسافران دهه پایانی صفر بود که ارائه خدمات سرویس‌های ویژه حمل‌ونقل تا فردا ۱۷ شهریور ماه ادامه دارد، همچنین با توجه به هفته دولت، بیش از ۲۸۰۰ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفته‌ای که گذشت، شاهد اوج سفرهای مردم به سمت حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس بودیم، سفری که نیاز به بسترهای جدی برای حمل‌ونقل جاده‌ای داشت، بسترهایی که به همت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد شد.

در این راستا طی ۱۷ هزار و ۹۲۶ سرویس حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۲۵۵ هزار و ۸۶۲ مسافر از روز چهارم تا چهاردهم شهریورماه سال جاری در جاده‌ها جابه‌جا شدند.

این در حالی است که اقداماتی محوری برای زائران دهه پایانی ماه صفر به مشهدالرضا (ع) انجام شد و با ایجاد سامانه‌های پیش‌فروش و برنامه‌ریزی رزرو ظرفیت سرویس‌ها برای بازگشت زائران، شاهد آن بودیم که زائران توانستند به نحوی قابل‌قبول از خدمات مربوط به سفرهای جاده‌ای بهره‌مند شوند.

در این بین باید گفت که طرح تأمین و ارائه خدمات سفر به زائران که از ۱۰ شهریورماه جاری آغاز شده، تا ۱۷ شهریورماه جاری استمرار دارد.

همچنین برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران امام رضا (ع) تمام بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای کشور بسیج شدند و اتوبوس‌ها حتی به‌صورت خالی به سمت مشهد در حال حرکت کردند تا بعد از عزاداری حضرت ثامن‌الحجج (ع)، زائران به شهرهای خود بازگردانده شوند.

همه راهدارخانه‌ها در حالت آماده‌باش‌اند و نظارت کافی بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی اعمال شده و گشت‌های راهداری هم با توان کامل در سطح جاده‌ها مشغول گشت‌زنی و خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و زائرین هستند.

در همین ایام فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی نیز برای اطلاع از وضعیت خدمات دهی به مسافران در این ایام به مشهد مقدس سفر کرد و به بازدید از پایانه‌های مسافربری پرداخت و نظر مسافران را از نزدیک جویا شد.

بیش از ۲۸۰۰ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید

اما این تنها اقدامات صورت گرفته در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نبود و هم‌زمان با هفته دولت در کنار افتتاح و بهره‌برداری از ۲۸۰۲ پروژه در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه دیگر در کشور آغاز شد.

این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۲۲ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در کنار آن آغاز عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان آغاز شد.

دراین‌بین هم‌زمان با افتتاح ۱۴۷ پروژه در زمینه رفع نقاط پرحادثه با صرف اعتبار ۱۴۴۲ میلیارد تومان، عملیات اجرایی ۶۰ پروژه دیگر در این حوزه با پیش‌بینی اعتبار ۱۱۷۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

علاوه بر این پروژه‌های مختلف دیگری نیز در این هفته به بهره‌برداری رسید و آغاز شد که در راستای پیشرفت روزافزون خدمات جاده‌ای کشور صورت گرفته و امید است که در آینده شاهد تسریع اجرای این پروژه‌ها باشیم؛ پروژه‌هایی که بدون شک تأثیری مستقیم بر استانداردهای زندگی مردم دارند و با تلاش و همت شبانه‌روزی کارکنان تلاشگر فعال در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محقق می‌شود.