شناسهٔ خبر: 175925 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای برنامه هفتم توسعه در بخش مسکن تا انتصاب به عنوان رییس کمیسیون زیربنایی هیات دولت

مسکن شهرهای جدید وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون زیربنایی هیات دولت ضمن دیدار و گفتگو با برخی از معاونان خود و دیگر مسئولان بر اجرای برنامه هفتم توسعه در بخش مسکن تاکید کرد و خواستار ارایه گزارشی از تمامی بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با شروع به کار دولت چهاردهم و انتصاب فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت های بخش مسکن و شهرسازی دستخوش تغییراتی شده است که بخش عمده ای از آنها به سیاست کلان دولت چهاردهم در بخش مسکن و شهرسازی مرتبط می‌شود. انتخاب وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس کمیسیون زیربنایی هیات دولت، انتصاب مشاور عالی وزارت راه و شهرسازی، تاکید بر اجرای برنامه هفتم توسعه در بخش مسکن و انتصاب سرپرست معاونت معماری و شهرسازی بخشی از مهمترین تغییراتی است که در وزارت راه و شهرسازی به وقوع پیوست. به  نظر می‌رسد مقرر است تا در بخش‌های مختلف شاهد تغییرات عمده ای در مدیریت کلان بخش مسکن و شهرسازی باشیم و این تغییرات هم در ستاد و هم در شرکت ها و سازمان های تابعه منطبق با سیاست دولت چهاردهم در بخش مسکن و شهرسازی است.

با شروع به کار دولت چهاردهم و حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت در ساختمان دادمان معرفی شد. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حضور رییس جمهوری را در شوراهای عالی مرتبط با وزارت راه و شهرسازی مغتنم و تاثیرگذار دانست و بر انجام اصلاحات در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

همچنین در این هفته، وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس کمیسیون زیربنایی هیات دولت منصوب شد که این انتصاب می‌تواند در بخش های مرتبط با شهرسازی، تغییرات چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

در هفته‌ای که گذشت، وزیر راه و شهرسازی بخشی از سیاست های کلان خود را در بخش های مختلف تشریح کرد. تشکیل نخستین جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم و تاکید وی به تمامی بخش ها و شرکت ها و سازمان ها برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه هفتم توسعه و گزارش به وی بخشی از اهدافی است که دولت چهاردهم به دنبال آن است. حرکت در مسیر برنامه هفتم توسعه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی در این دوره است.

انتصاب اطهره نژادی به عنوان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته گذشته انجام شد. این مقام ارشد تازه منصوب شده در وزارت راه و شهرسازی سابقه دبیری کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت و دبیری کمیسیون امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها را در رزومه خود دارد. همچنین  مدیر طرح مجموعه شهری تهران و مشاور پژوهشکده سوانح طبیعی در مدیریت بحران کلانشهر تهران از دیگر مسئولیت‌هایی است که وی برعهده داشته است. این انتصاب می‌تواند برای بخش های شهرسازی و تولید مسکن با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و ثروت های  ملی نویدبخش روزهای خوبی باشد.

در هفته گذشته مهمترین انتصاب در بخش مسکن و شهرسازی انجام شد. وزیر راه و شهرسازی در حکمی احمد نیکخواه نائینی را به عنوان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی وزارتخانه منصوب کرد. نیکخواه نائینی جایگزین خسرو دانشجو شد که پیش از این معاون معماری و شهرسازی و دبیری‌شورای عالی شهرسازی و معماری را برعهده داشت.

در هفته گذشته با وجود حجم فراوان سفرها و هماهنگی برای بازگشت مناسب زوار اربعین، وزیر راه و شهرسازی با حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد. بخشی از این مذاکرات مربوط به همکاری این وزارتخانه با آن بنیاد در خصوص تامین مسکن اقشار محروم بود.