شناسهٔ خبر: 175929 - سرویس استان‌ها

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد:

خوزستان رتبه دوم در حوزه نوسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده در کشور

بافت خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: خوزستان با نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد فرسوده در محلات ناکارآمد، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که حدود ۲۴ درصد مساحت شهرهای خوزستان را تشکیل داده است، بیان کرد: خوزستان در رتبه دوم وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور قرار دارد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های قانون ساخت، دولت اقدام به بازسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد کرده که در حال حاضر خوزستان با نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد رتبه دوم در دست ساخت را، دارد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در محلاتی که در پهنه خطر قرار دارند با اعلام خطر به شهرداری ها و سیاست های که در بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری ها لحاظ شده، باید جابه‌جایی منازل صورت گیرد.

جامع عنوان کرد: اکنون پروژه ۲۳۰ واحد منبع آب اهواز با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری  است که امید است با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به زودی نهایی و تحویل متقاضیان واجد شرایط شود.