شناسهٔ خبر: 175935 - سرویس استان‌ها

عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری درجابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) وحرم امام رضا(ع)؛

از بیش از ۸۰۰ سفر جاده‌ای تا بهره‌برداری و آغاز ۲۵ پروژه راهداری در چهارمحال وبختیاری

عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری درجابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) وحرم امام رضا(ع) با بیش از ۸۰۰ سفر جاده‌ای تا بهره‌برداری و آغاز ۲۵ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در هفته دولت مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری گفت: فعالیت و مرکزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری در یک ماه گذشته بر جابه‌جایی مسافران اربعین حسینی و دهه پایانی صفر متمرکز بود که ارائه خدمات سرویس‌های ویژه حمل‌ونقل تا۱۷ شهریور ماه ادامه دارد، همچنین با توجه به هفته دولت، بیش از ۲۵ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر استان بهره‌برداری و آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزاد عظیمی مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در یک ماهی که گذشت، شاهد اوج سفرهای مردم به سمت کربلایی معلا و حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس بودیم، سفرهایی که با همت انجمن‌های صنفی، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و رانندگان انجام شد.

عظیمی گفت: در این راستا با بیش از ۸۰۰ سفر حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مسافر از روز شانزدهم مردادماه تا سیزدهم شهریورماه سال جاری در جاده‌ها جابه‌جا شدند. در این بین باید گفت بیش از ۵۰ کامیون در جابه‌جایی وسایل موکب‌ها به کربلای معلا به عنوان پشتیبان حمل‌ونقل استان نقش به سزایی داشتند.

وی اظهار کرد: همچنین برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران کربلایی معلا تعداد ۲۲ دستگاه وسیله نقلیه سبک‌وسنگین راهداری با ۲۶ نیروی راهدار از این استان جهت ایمنی کاربران و زائرین در محورهای استان ایلام و شلمچه بسیج و اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: همه راهدارخانه‌ها در حالت آماده‌باش و نظارت کافی بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی اعمال شد و گشت‌های راهداری هم با توان کامل در سطح جاده‌ها مشغول گشت‌زنی و خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و زائرین بودند.

وی افزود: علاوه بر این موکب‌هایی به صورت خودجوش در محورهای استان و در مسیر رفت زائرین به کربلای معلا ((بروجن به لردگان «گوشنکلی»)) و کارون ۴، توسط ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های بروجن و لردگان برپا شد. همچنین موکبی با عنوان پویش چشم به راهیم توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در استان چهارمحال‌وبختیاری در محور بروجن به مبارکه با هدف ارتقای ایمنی در سفرهای بازگشت زائرین کربلای معلا و حرم رضوی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر جهت رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی برپا شد.

عظیمی گفت: بیش از ۲۵ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید و آغاز شد. اما این تنها اقدامات صورت گرفته در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نبود و هم‌زمان با هفته دولت در کنار افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، عملیات اجرایی ۵ پروژه دیگر در استان آغاز شد.

وی اظهار کرد: همچنین اقدامات دیگری در راستای ایمنی کاربران جاده‌ای ازجمله بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی، خط‌کشی، رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب گاردریل و نیوجرسی و...در محورهای استان انجام شده است، امید است با تلاش وهمت شبانه‌روزی کارکنان و تلاشگران فعال در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در راستای پیشرفت روزافزون و تأثیر مستقیم بر استاندارهای زندگی مردم و کاربران جاده‌ای باشیم.