شناسهٔ خبر: 175939 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی حدود ۲ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان

جابجایی کالا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۸۱ تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل استان طی ۵ ماهه سال جاری جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عارف امرایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۸۱ تن انواع کالا در قالب ۱۴۲هزار و ۵۲۹ فقره بارنامه از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده است.

وی به آمار جابه‌جایی کالا در طرح اربعین ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: در طرح اربعین ۱۸ هزار و ۹۲۰ تن کالا (آب معدنی) در قالب ۸۶۰ سرویس از مبدا لرستان به مرزهای هدف اربعین جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: طی سال جاری ۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان افتتاح شده است و مجموعاً ۱۲۲ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت دارد.

امرایی به میانگین عمر ناوگان باری استان اشاره کرد و افزود: تعداد کل ناوگان سنگین بار استان ۱۱ هزار و ۹۴۶ و تعداد ناوگان سبک بار (وانت بار) ۱۲ هزار و ۱۱۷ عدد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۲۷ سال است که در مقایسه با نرم کشوری با ۱۸.۹۵ سال، نزدیک به ۱.۵ سال عمر ناوگان باری استان جوان‌تر است.