شناسهٔ خبر: 175968 - سرویس استان‌ها

افتتاح پروژه بهسازی محور تاکستان، آقچه کند، نیکویه

قزوین معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح پروژه بهسازی محور حدفاصل تاکستان، آقچه کند، نیکویه با حضور مسولان استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قزوین، مجتبی دائی دائی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه بهسازی محور تاکستان، آقچه کند، نیکویه بخشی از محور شریانی تاکستان، آقچه کند، نیکویه، آبترش به طول ۲۹ کیلومتر است که ۱.۵ کیلومتر از این مسیر در سنوات گذشته و ۴.۵ کلیومتر دیگر از این مسیر نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

دائی دائی در مراسم افتتاح این محور که با حضور رجحانی معاون عمرانی استاندار، میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این پروژه بهسازی و تعویض مسیر از راه فرعی به جاده اصلی درجه یک است که در همین راستا عرض این محور از ۶ متر به ۱۲ متر افزایش پیدا کرد و همچنین مشخصات هندسی مسیر ارتقا پیدا کرده و تردد در مسیر با ایمنی بالا در جریان است.

وی اضافه کرد: ۴.۵ کیلومتر از این مسیر در حاضر با مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول درباره پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار لازم برای تکمیل آن نیز افزود: پیشرفت فیزیکی کل پروژه اکنون بالغ بر ۶ کیلومتر و حدوداً ۲۱ درصد از کل محور است؛ اعتبار موردنیاز برای تکمیل طرح ۸۰۰ میلیارد تومان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم باقی مانده این مسیر نیز تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.