شناسهٔ خبر: 175971 - سرویس استان‌ها

افزایش ۳۳ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه طی ۵ماهه نخست سال جاری خبر داد که این میزان، افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: در ۵ماهه سال جاری ۹۱۵هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه توسط ۳۹ هزار و ۲۴۱ دستگاه کامیون جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این میزان، افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان کالای جابه‌جا شده طی این بازه‌ زمانی، ۵۲۴ هزار و ۹۷۳ تن صادرات، ۱۹۴ هزار و ۸۷۶ تن واردات و ۱۹۵ هزار و ۲۸۳ تن به ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، عمده کالاهای جابه‌جا شده از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت را گاز، هیدروکربن، موز و برنج اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۳۹۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت می‌گیرد.

 کرد در خاتمه یادآور شد: پایانه مرزی میرجاوه از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور در حوزه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود.