شناسهٔ خبر: 176001 - سرویس استان‌ها

در تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر؛

تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان قزوین از مرز ۱۱ میلیون خودرو گذشت

ثبت بیش از ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان کرمان طی ايام طرح اربعين مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر ۱۱ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۲۱ تردد خودرو در راه‌های این استان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: در ایام تعطیلات پایانی ماه صفر، تردد۱۱ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۲۱ دستگاه خودرو در راه‌های استان ثبت شده که نسبت به تعطیلات پایانی ماه صفر در سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این میزان تردد از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه از ۶۵سامانه تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قزوین به دست آمده است.

حق‌لطفی ادامه داد: ۱۰ درصد از این میزان تردد ثبت شده در راه‌های استان قزوین مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی اظهار کرد: در طی این مدت میانگین سرعت خودروها ۷۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و سامانه‌های ثبت تخلف نیز ۱۴هزار و ۲۹۱ تخلف عبور و مرور را ثبت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در این تعطیلات با توجه به افزایش سفرهای جاده‌ای به منظور ارتقای ایمنی سفرها و کاهش حوادث و سوانح رانندگی، گشت‌های شبانه نظارت و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای نیز با جدیت بیشتر توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و پلیس راه استان به ویژه در راه‌های پرتردد شامل آزادراه قزوین-رشت، قزوین-زنجان و بوئین‌زهرا انجام شد.