شناسهٔ خبر: 176006 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد؛

جریمه نقدی یک ماه تا ۲ سال حبس برای ریختن نخاله ساختمانی در حریم جاده‌ها

حریم راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان لرستان، عارف امرایی اظهار کرد: براساس ماده ۷ لایحه قانون ایمنی راه‌ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه‌ها و حریم قانونی جاده‌ها و همچنین هر گونه عملیاتی که موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی، ممنوع و جرم محسوب شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، مرتکبان جرایم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از ۳ ماه تا ۲ سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به یک تا شش ماه حبس یا به پرداخت جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب، درختکاری و عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امکانپذیر است.