شناسهٔ خبر: 176025 - سرویس استان‌ها

افتتاح ۳۱.۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: چهار پروژه ساخت راه در پهنه استان اصفهان در مجموع به میزان ۳۱.۵ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد حمل‌ونقل کشور از این استان می‌گذرد، از این رو ساخت و ارتقای راه‌های استان اصفهان در اولویت قرار دارد.
 
وی افزود: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان احداث راه و باند دوم در گلوگاه‌های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی را با هدف ایجاد بستر مناسب، سریع و ایمن برای کاربران راه در دست اقدام قرار داده است.
 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: با تلاش و اقدامات به عمل آمده چهار پروژه ساخت راه در پهنه استان اصفهان در مجموع به میزان ۳۱.۵ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است، گفت: ارزش روز پروژه‌های فوق بیش از هشت هزار میلیارد ریال است.
 
شاهسوندی عنوان کرد: این پروژه‌ها "کمربندی وانشان" به طول ۳.۵ کیلومتر، "تکمیل محور کاشان برزک" به طول ۱۲ کیلومتر به همراه پنج دستگاه تقاطع و "احداث باند دوم مبارکه مجلسی بروجن" به طول ۱۰ کیلومتر را شامل می‌شود که با افتتاح پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، موجب تسهیل در تردد می‌شود.
 
وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک الکترونیک از دیگر پروژه‌هاست که با طول ۶ کیلومتر و ۲ دهانه پل ۲۲ متری، ۷۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است همچنین افتتاح این پروژه موجب تسهیل در تردد دسترسی‌های محلی به شهرک صنعتی الکترونیک می‌شود.
 
گفتنی است استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، با ۹ استان کشور هم‌جوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.