شناسهٔ خبر: 176029 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اتمام مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان پایان یافته و در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: طرح‌های توسعه فراشهری، طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.
 
وی افزود: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان تا قبل از سال ۱۳۸۶، تنها ۲۰ شهر بزرگ استان دارای طرح جامع مصوب بودند که با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات دولت مبنی بر تهیه طرح جامع برای تمامی شهرهای کشور، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام به تهیه طرح جامع برای ۸۱ شهر دیگر استان کرد.
 
وی ادامه داد: طرح‌های تفصیلی نیز در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.
 
قاری قرآن با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ شهر استان اصفهان مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی هستند، گفت: با اقدامات این اداره کل در حال حاضر طرح تفصیلی ۳۹ شهر ابلاغ شده، ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ بوده و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و فرایند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است.
 
وی عنوان کرد: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد.