شناسهٔ خبر: 176032 - سرویس استان‌ها

با اختصاص قیر رایگان در سال‌های اخیر انجام شد؛

آسفالت ۱۹۰ هکتار از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اختصاص قیر رایگان در سال‌های اخیر، ۱۹۰ هکتار از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری اظهار کرد: ارتقای زیرساخت‌های شهری نظیر آسفالت معابر در بافت فرسوده از جمله اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری است.  

وی افزود: یکی از مشکلات بافت های فرسوده، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که به لطف خدا و در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه ای در این خصوص انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان اختصاص یافت که در این راستا برای ۱۹۰ هکتار از معابر آسفالت اجرا شد.  

وی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده های مصوب بافت فرسوده استان اصفهان افزود: در این راستا استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام می‌شود.  

قاری‌قرآن گفت: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.