شناسهٔ خبر: 176054 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان:

دهمین دوره انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان مهرماه برگزار می‌شود

دانشگر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان کشور از برگزاری دهمین دوره انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی در روزهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مهرماه در ۳۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۸ شهریور نشست توجیهی دستگاه نظارت کشور با دستگاه نظارت و هیئت اجرایی استان‌ها با موضوع دهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها برگزار شد.

داوود دانشگر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این نشست گفت: مقدمات برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان‌های کشور نسبت به دوره‌های قبل با چالش‌های کمتری روبرو بوده که بازخوردهای استان‌ها، گواهی بر این موارد و پیش‌بینی برگزاری انتخاباتی آرام است.

مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در مقدمات برگزاری این دوره از انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از تجارب، بازبینی نظام‌نامه‌های دوره‌های قبل و آرای دیوان عدالت اداری نیز استفاده بهینه شده است، تصریح کرد: تلاش کردیم تا در چارچوب نظام‌نامه برگزاری انتخابات، انتخابات این دوره با حداقل ابهامات برنامه‌ریزی شود. به همین منظور در این دوره ابلاغیه‌ها کاهش یافت تا هم تسریع در فرایند برگزاری انتخابات و هم کاهش ابهامات را پیش‌رو داشته باشیم.

دانشگر با بیان اینکه برخی از ابهامات مرتبط با فرایند برگزاری انتخابات از جمله ضرورت اخذ استعلامات از مراجع ذی‌صلاح باید مدنظر شرکت‌کنندگان قرار گیرد، توضیح داد: این نشست با هدف رفع ابهامات و سؤالات احتمالی برنامه‌ریزی شده است و تلاش خواهیم کرد تا در هنگام برگزاری انتخابات تمامی موارد پاسخ داده شود.

حسنی معاون مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست با بیان اینکه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۳۲۴۴ نفر در کل کشور در سامانه انتخابات نظام مهندسی ساختمان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۱۴ نفر ثبت نامشان توسط هیئت اجرایی ثبت و تایید شده است.

حسنی ادامه داد: استعلام سو پیشینه و عدم اعتیاد ۲۱۱۴ متقاضی ثبت و تایید شده در سامانه انتخابات نظام مهندسی ساختمان از مراجع چندگانه شامل اداره کل اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و دادگستری دریافت شده است.

گفتنی است، دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور روزهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مهرماه در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.