شناسهٔ خبر: 176111 - سرویس استان‌ها

قطعه آخر بزرگراه قم-نیزار بازگشایی شد

محور قم نیزار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از بازگشایی قطعه آخر و جدید الاحداث قم-نیزار خبر داد.

به گزارش اداره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: محور بزرگراهی قم-نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که در طول یک دهه گذشته طی پروژه‌ها و مراحل مختلف عملیات چهار خطه نمودن آن در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: آخرین عملیات اجرایی انجام گرفته، چهار خطه کردن ۱۰ کیلومتر از این محور، حدفاصل کیلومتر ۳۰ در محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی استان است که امروز بازگشایی شد. 

زنجیرانی به هزینه و اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی اجرای این پروژه اشاره کرد و توضیح داد: عملیات احداث این قطعه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و شهریور سال جاری به اتمام رسید. 
 
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم-نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی به دو خط رفت و دو خط برگشت شاهد روان شدن ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کم شدن تصادفات در محدوده تعریف شده خواهیم بود که این امر موجب رضایت مندی ساکنین محلی و گردشگران خواهد شد. 

زنجیران افزود: همچنین با بازگشایی این قطعه، مشکلات ترافیکی و آمد و شد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل خواهد شد و مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس نزدیکتر می‌شود که کاهش مصرف سوخت را در پی دارد. 

وی تصریح کرد: با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند. 

زنجیرانی گفت: این جاده که در گذشته محور قدیم قم-اصفهان شناخته می‌شد، با تکمیل و تبدیل آن به عنوان محور بزرگراهی، پشتیبان و کمک کننده، آزادراه قم- اصفهان خواهد بود و بخشی از ترافیک این محور را پوشش می‌دهد. 

وی در خصوص جزییات تردد خودروهای عبوری از محدوده امامزاده عبدالله نیزار توضیح داد: از این پس مسیر رفت خودروهای عبوری، از محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی و مسیر برگشت به سمت قم، راه موجود خواهد بود. 

زنجیرانی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی رانندگان و خودروهای عبوری درخواست می‌شود در هنگام عبور از محدوده امامزاده عبدالله(ع) و روستای چشم علی، از سرعت خود کاسته و با توجه به تابلوهای راهنمایی و اطلاعاتی تعیین مسیر کنند.