شناسهٔ خبر: 176155 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

پیشرفت ۲۳ درصدی طراحی و اجرای ۱۳۷ سایت آماده سازی نهضت ملی مسکن استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان از مجموع بیش از ۴۶۵ هزار متقاضی ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر افزون بر ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه تامین زمین برای این طرح معادل بالغ بر ۱۲۳ هزار واحد مسکونی انجام شده است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در شهرهای فاقد یا کمبود زمین به منظور تامین زمین مورد نیاز متناسب با متقاضیان حائز شرایط این طرح در حال حاضر الحاق اراضی حدود یک هزار و ۷۹۱ هکتار در آستانه ابلاغ است و در مراحل تهیه طرح تفکیکی و اجرای آماده‌سازی بوده همچنین یک هزار و ۵۲۰ هکتار نیز در مراحل مختلف فرایند الحاق قرار دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد، گفت: پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است.
 
قاری قرآن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان از متقاضیان ثبت نامی، بیش از ۲۲۹ هزار نفر در شهرهای جدید و افزون بر ۲۳۶ هزار متقاضی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت نام کردند.
 
وی عنوان کرد: از این متقاضیان در حال حاضر بالغ بر ۶۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید و بیش از ۸۸ هزار متقاضی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حائز شرایط فعال اند.