شناسهٔ خبر: 176156 - سرویس استان‌ها

۶۷۹ متقاضی تسهیلات نوسازی مسکن در کردستان به بانک معرفی شدند

امیر حسین جمشیدی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ و سهمیه تخصیص یافته به استان اظهار کرد: تسهیلات ۱۸۰ میلیون تومانی برای متقاضیان نوسازی مسکن پیگیری شده و تاکنون در این زمینه ۶۷۹ نفر متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، امیر حسین جمشیدی گفت: در بخش تسهیلات نهضت ملی مسکن و پروژه‌های خودمالکی بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

جمشیدی برنامه ابلاغی دولت در طول چهار سال در حوزه مسکن‌های حمایتی و گروه‌های ساخت را حدود ۳۶ هزار و ۷۴۸ واحد عنوان کرد و افزود: ۲۰۳ هزار و ۷۰۶ نفر در ۹ شهر اصلی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: متقاضیان تایید اولیه ۲۷ هزار و ۱۲۶ مورد، متقاضیان تایید نهایی ۶۴ هزار و ۱۳ مورد، افتتاح حساب پنج هزار و ۱۵۱ مورد و تخصیص پروژه ۱۹ هزار و ۸۸۸ مورد است.

جمشیدی تعهد برنامه عملکردی را تاکنون ۵۵ درصد ذکر کرد و افزود: پیمانکاران پنج پروژه در سطح استان انتخاب و کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این پروژه‌ها انجام شده است.

به گفته وی، تعاملات لازم با شهرداری و ثبت اسناد به‌منظور عقد قرارداد پروژه نهضت ملی مسکن و صدور پروانه‌های ساختمانی انجام شده است.

جمشیدی اعلام کرد: ۱۷۵ متقاضی پروژه به صورت تفکیکی در قالب قرارداد در حال انجام است.

وی از برگزاری فراخوان اراضی ۲۷ هکتاری دهگلان خبر داد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان ادامه داد: متقاضیان شهرستان سنندج در هشت مرحله (یک مرحله ۴۰ میلیون تومان مرحله دیگر ۱۲۰ میلیون تومان) پرداختی داشتند.

جمشیدی اظهار کرد: ۱۶ پروژه در حوزه نهضت ملی مسکن در قالب انبوه‌سازی قرارداد منعقد شده که از این تعداد ۱۳ مورد راه و شهرسازی و یک مورد ستاد اجرایی متولی آن است.

وی افزود: از ۱۳ مورد ۱۰ مورد با بانک قرارداد مشارکتی منعقد شده که سه مورد به مرحله انعقاد نرسیده است.