به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل سابق شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل راهآهن که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: راهآهن جمهوری اسلامی، نیاز به حمایت ویژه وزیر و دولت دارد؛ چرا که با بودجهای که برای راهآهن در نظر گرفته میشود، نمیتوان هزینههای مربوط به بهسازی و توسعه خطوط ریلی و لکوموتیوها را به انجام رساند.
وی افزود: نتیجه این کمبود بودجه خود را در تعمیر و نگهداری نشان میدهد و کمبود بودجه در کنار تحریم منجر به آن شده است که تعمیر و نگهداری خطوط و لکوموتیوها دچار مشکل شود.
صالحی ادامه داد: موضوع تهاتر نفت برای تأمین مالی طرحهای ریلی، اقدام بزرگی بود که مشکلات تامین مالی طرحها را به صورت قابل قبولی رفع کرد.
مدیرعامل سابق راهآهن گفت: در موضوع ترانزیت نیز اقدامات قابل توجهی انجام شد و برای اولین بار کود پتاس از طریق خطوط ریلی ایران ترانزیت شد. علاوه بر این در دولت سیزدهم تلاش شد موضوع ترانزیت به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد و از این رو در حوزه ترانزیت حدود ۷۱ درصد افزایش داشتیم.
وی تصریح کرد: اکنون نیز در نیمه شهریور ماه با رسیدن به ۸۲۰ هزار تن ترانزیت نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد در بخش ترانزیت داشتیم و رکورد ترانزیت حوزه ریلی نیز شکسته شد.
صالحی همچنین در ادامه توضیح داد: ظرف ۳ ماه، موضوع ترمزدار کردن واگنهای باری محقق شد و اکنون هیچ یک از واگنهای باری بدون ترمز نیستند.