شناسهٔ خبر: 176167 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

رتبه شرکت بازآفرینی شهری از سوی سازمان ملی بهره‌وری مطلوب ارزیابی شد

نشست مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه موضوع بازآفرینی شهری از ضروریات مهم کشور تلقی می‌شود، گفت: بر اساس اعلام سازمان ملی بهره‌وری ایران، رتبه بهره‌وری شرکت بازآفرینی شهری ایران مطلوب ارزیابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی در گردهمایی عاملین ذیحساب شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با بیان اینکه مردم به عنوان نقش اول در میدان نوسازی باید حضور پیدا کنند، گفت: نقش دولت در حوزه بازآفرینی شهری برداشتن موانع و مشکلات و تعریف بسته‌های تشویقی موثر برای سازندگان، مالکان و سرمایه گذاران در این مناطق است.

دبیر ستاد ملی بازافرینی شهری پایدار ضمن تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مضاعف به مردم درباره بسته‌های تشویقی بافت‌های فرسوده‌، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم به خصوص ساکنین بافت‌های فرسوده از بسته های ۱۹ گانه تشویقی دولت بی‌اطلاع هستند و باید همه دستگاه‌های تاثیرگذار بر اطلاع رسانی این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

آیینی با اشاره به اینکه افتخارات و توفیقات خوبی در حوزه بازآفرینی شهری به دست آمده است، گفت: در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی اعلام شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور،  رضایت  مردم از عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران در حد مطلوبی بوده است و بهتر هم خواهد شد، گفت: بر اساس اعلام سازمان ملی بهره‌وری ایران، رتبه بهره‌وری شرکت بازآفرینی شهری ایران مطلوب ارزیابی شده است.

آیینی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه کشور حمایت کامل از اقدامات بازآفرینی در محلات فرسوده شهری دارد، توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه کشور تمامی حمایت‌ها، تخفیفات و مساعدت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای محلات هدف بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده همچنین در این برنامه زمان صدور پروانه ساخت حداکثر سه ماه پیش بینی شده است.

 مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه رکورد صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته، بالاترین رکورد صدور پروانه ساختمانی در مدت دو و نیم سال گذشته، برچیده شدن ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار و لرزان در بافت‌های ناکارآمد شهری، افتتاح و بهره‌برداری بالای پروژه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده را از توفیقات مهم در حوزه بازآفرینی شهری دانست و گفت: در زمان رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم، وزیر راه و شهرسازی، حوزه بازآفرینی شهری و شتاب بخشی به نوسازی ابنیه ناپایدار را از اولویت‌های مهم در برنامه های خود اعلام کرد و با خواست خدا در دولت چهاردهم سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور با مشارکت مردم و همکاری متخصصان، فناوران و جامعه حرفه‌ای سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری در سراسر کشور باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد، گفت: تعریف و اجرای پروژه بازآفرینی شهری در راستای شاخص ارتقاء کیفیت زندگی در بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات هدف کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد.

آیینی حساسیت و توجه به بهره‌برداری درست و کامل از پروژه‌های بازآفرینی را مهم دانست و گفت: زمینه و بستر کامل استفاده از قیر رایگان در محلات کم‌برخوردار برای شهرداری‌ها باید فراهم شود.

 گفتنی است در این همایش یک روزه آموزش استفاده از سامانه سام و بررسی وضعیت جذب اعتبارات طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت بازآفرینی شهری ایران در استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.