شناسهٔ خبر: 176170 - سرویس بنادر و دریانوردی

پیشرفت پروژه تعمیراتی ۲ پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بندر امام پست اسکله پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری معادل ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با هدف نوسازی و تقویت زیرساخت‌های بندری با پیشرفت مطلوب در دست تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: اجرای سکوی مطمئن، گل‌برداری، گچسارزدایی و تخریب سرشمع‌های اسکله، برداشت مواد رسوب‌گذاری شده در اطراف شمع‌ها، آرماتوربندی و ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی از جمله اقدامات انجام شده در جریان اجرای این پروژه است.

بهرامی همچنین اجرای پوشش حفاظتی شمع و سرشمع‌ها و اجرای درزهای انبساط مناسب را از دیگر مراحل اجرایی در این پروژه عنوان کرد.

وی همچنین در تبیین ویژگی‌های این پروژه عمرانی، اجرای ژاکت بتنی و تعمیرات سرشمع‌های دوبل، اجرای تیر تقویتی در دهانه عرشه، استفاده از پوشش حفاظتی و قطعات پیش‌ساخته بتنی، تعمیرات و تعویض یراق آلات فندرها را از جمله ویژگی‌های این پروژه برشمرد.

معاون مهندسی و عمران اظهار امیدواری کرد با اتمام پروژه و بهره‌برداری از آن در نیمه نخست سال آینده، برای ارائه خدمات بندری به مشتریان و صاحبان کالا توان و ظرفیت بیشتری ایجاد می‌شود.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر توانایی پذیرش و پهلودهی انواع شناورهای پاناماکس و پست پاناماکس (کشتی‌های پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما) را دارد.