شناسهٔ خبر: 176179 - سرویس استان‌ها

سهم آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است

موسوی مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جمع متقاضیان پروژه طالقانی تبریز گفت: سهم آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به همراه مدیران و کارشناسان مرتبط ضمن حضور در محل پروژه نهضت ملی مسکن طالقانی تبریز، روند عملیات بتن ریزی و پیشرفت اجرایی این پروژه را مورد ارزیابی قرار داد.

در ادامه، متقاضیان پروژه نیز که با اطلاع قبلی و دعوت مدیرکل در محل پروژه حضور یافته بودند، به گفتگو و طرح مشکلات خود در رابطه با پروژه طالقانی پرداختند.

موسوی ضمن تشریح روند اجرایی پروژه و اعلام رفع برخی مشکلات و موانع موجود گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع کند بودن سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمبود سهم آورده متقاضیان است به طوری که برخی از آن‌ها تعهدات مالی خود را کامل انجام داده و برخی متأسفانه سهم آورده مقرر شده را پرداخت نمی‌کنند و در نتیجه سرعت اجرای پروژه نیز کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از درصد پیشرفت فیزیکی پروژه و میزان تخصیص اعتبارات از محل سهم آورده متقاضیان عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه طالقانی متناسب با میزان سهم آورده متقاضیان است و عقب ماندگی اساسی در روند اجرایی آن وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن و غایت نهایی طرح که خانه دار شدن قشر متوسط و کم برخوردار است یادآور شد: سهم آورده متقاضیان از اساسی‌ترین پشتوانه‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و پرداخت به موقع آن از طرف متقاضیان موجب تسریع در روند اجرایی پروژه می‌شود.

وی در انتها گفت: متقاضیان و مردم عزیز باید به این نکته توجه کنند که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مشارکت مردم است و متقاضیان عزیز باید در طول پیشرفت پروژه همراه و همگام با آن مشارکت و تعهدات مالی خود را انجام دهند تا بتوانیم واحدهای مسکونی را در اسرع وقت به مردم عزیز تحویل دهیم.