شناسهٔ خبر: 176221 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی راه‌های استان یزد خبر داد؛

نصب ۶۸ هزار و ۵۰۰ مورد علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان یزد

رئیس اداره ایمنی راه های یزد رئیس اداره ایمنی راه‌های استان یزد گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۶۸ هزار و ۵۰۰ مورد از انواع علائم افقی و عمودی در محورهای مواصلاتی استان یزد نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، مصطفی عزیزی با بیان اینکه انجام امور مربوط به ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی از جمله نصب علائم افقی و عمودی، خط‌کشی و روشنائی راه‌ها از وظایف اداره ایمنی راه است، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۸ هزار و ۵۰۰ مورد انواع علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها افزود: انواع علائم ایمنی و تابلوهایی که در سطح جاده‌ها نصب می‌شوند مفهوم ویژه‌ای را به رانندگان رسانده و با اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف اصلی نیز از نصب این علائم ارتقای ایمنی کاربران، ارائه دستورالعمل‌های رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث است.

عزیزی اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون تعداد ۵۶ هزار چشم گربه‌ای طولی (رفلکتور ترافیکی یکی از علائم افقی راه از جنس پلاستیک یا چدن است که به دلیل ایجاد بازتاب به سمت منبع نور مانند چشم گربه عمل می‌کند و به این نام معروف است) در سطح محورهای استان نصب شده است.

وی همچنین از انجام خط‌کشی محورها به طول چهارهزار و ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در به حداقل رساندن سردرگمی و عدم اطمینان در میسر رانندگی، خط کشی محورها است که ضمن آگاهی بخشی به رانندگان، ترافیک و عبور و مرور را منظم می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: نصب ۹۶۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی و همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو از نوع اخطاری، انتظامی، مسیرنما و جناغی نیز از دیگر اقدامات اداره ایمنی راه، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بوده است.