شناسهٔ خبر: 176252 - سرویس جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اجرای پروژه «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران» با همکاری سازمان ملل متحد

ببینید | برگزاری نشست 137 کمیسیون ایمنی راه ها با حضور وزیر راه و شهرسازی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از اجرای پروژه «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران» با همکاری سازمان ملل متحد و ذیل آن سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: ارتباط با دستگاه‌های بین المللی به ما کمک می‌کند، مسیر مناسب‌تری در زمینه کاهش حوادث و تلفات رانندگی را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای نشست ۱۳۷ کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضا برگزار شد، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید بر برگزاری منظم این نشست با حضور ایشان به عنوان رییس کمیسیون دارند تا بتوانیم اهداف برنامه هفتم توسعه مبنی بر کاهش قابل توجه تلفات به ثمر برسد.

وی افزود: سالانه در جهان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۲۰ میلیون نفر به همین خاطر مجروح می‌شوند. مساله تصادفات در دنیا یک مساله جدی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی پیگیری می‌شود. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۳۳ پروژه حوزه ایمنی راه‌ها ۱۱ پروژه از سوی کمیسیون ایمنی راه های ایران انتخاب و یکی از آن ها به سازمان ملل متحد (سازمان بهداشت جهانی) ارسال شد و بودجه  ۲۰۵ هزار دلاری به آن اختصاص یافت. 

هادیان فر افزود: این پروژه در پنج عنوان مطرح شد که به ترتیب «بهره گیری کارا از داده های بهبود یافته ایمنی (کمربندی شیراز-کازرون)»، «نظارت و ارزیابی بهتر بر مداخلات ایمنی در جاده‌ها»، «تخصیص بودجه برای مداخلات ایمنی در جاده ها»، «اقدامات پژوهشی در ایمنی راه‌ها»، «اثر کووید ۱۹ بر ایمنی جاده ها» معرفی شدند.

وی بیان کرد: اتصال کمیسیون ایمنی راه ایران به سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی این کمک را به ما می‌کند تا بتوانیم مسیر مناسب تری در زمینه کاهش حوادث و تلفات رانندگی را دنبال کنیم که عنوان پروژه مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران» با محوریت استان فارس نام گذاری شده است.