شناسهٔ خبر: 176254 - سرویس جاده‌ای

کارشناس سازمان ملل در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد؛

هدف‌گذاری برای دستیابی به اثرات پایدار اجرای پروژه ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران

ببینید | برگزاری نشست 137 کمیسیون ایمنی راه ها با حضور وزیر راه و شهرسازی کارشناس بخش حمل و نقل و توسعه پایدار سازمان ملل متحد (اسکاپ) با اشاره به پروژه ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران گفت: امیدواریم در سال آینده میلادی با اجرای این پروژه شاهد اثرات پایدار آن در افزایش ایمنی و کاهش تلفات رانندگی در ایران باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه نشست ۱۳۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور  اشتیاق احمد کارشناس بخش حمل و نقل و توسعه پایدار کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) که در پروژه ارتقا جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران با وزارت راه و شهرسازی همکاری دارد، گزارشی در خصوص روند پیشرفت این پروژه را ارائه کرد.

وی درباره این پروژه اظهار کرد: اسکاپ یک کمیسیون اجتماعی-اقتصادی واقع در بانکوک تایلند با ۷۲ عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران است. ما درباره پروژه ارتقا جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران که از سوی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد تامین مالی شده است در این جلسه صحبت می‌کنیم.

اشتیاق احمد افزود: سالانه ۱.۳ میلیون نفر در جهان و حدود ۷۷۰ هزار نفر در منطقه آسیا و اقیانوسیه جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند.

کارشناس بخش حمل و نقل و توسعه پایدار اسکاپ گفت: برنامه جهانی برای کاهش حوادث رانندگی تهیه شده است و دو سال پیش مقرر شد که برنامه عملیاتی منطقه‌ای تهیه شود تا بتوان در مجموع حوادث رانندگی را ۵۰ درصد کاهش داد.

اشتیاق احمد با اشاره به اهمیت کمیسیون ایمنی راه‌های ایران گفت که این کمیسیون از جایگاه خوبی برخوردار است و همکاری در پروژه ارتقای جایگاه این کمیسیون باعث افتخار است. 

وی در ادامه به مذاکره بر سر تکمیل شبکه تحقیق و توسعه و تلاش برای دستیابی به نتایج مثبت در این خصوص اشاره کرد و گفت: پروژه ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران اجزای دیگری هم دارد و امیدواریم در اوایل سال آینده که این پروژه به سرانجام رسید اثرات پایداری داشته باشد نه اینکه فقط به پایان برسد.

امروز سه شنبه ۲۰ شهریور، کارشناس بخش حمل‌ونقل و توسعه پایدار سازمان ملل متحد (اسکاپ) میهمان کمیسیون ایمنی راه‌ها بود که نخستین جلسه آن در دولت چهارهم با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس این کمیسیون برگزار شد.