شناسهٔ خبر: 176276 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد؛

افزایش ۱۵ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور

باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور با افزایش ۱۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این که تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور با افزایش ۱۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه شده، اظهار کرد: باتوجه‌به آغاز موج دوم سفرهای تابستانه، سرویس‌ها به‌منظور جابه‌جایی مسافران دایر بوده و باتوجه‌به فعال‌بودن سامانه رزرو بلیت، سرویس‌های فوق‌العاده بر اساس میزان تقاضا فعال می‌شود.

وی گفت: نظارت بر روی نرخ بلیت و عملکرد مجموعه حمل‌ونقل از طریق سامانه‌های نظارتی و با محوریت افزایش ضریب ایمنی سفرها در حال انجام است.

باقر جوان همچنین بیان کرد: با تلاش برای تحقق سهم ۷۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسافت‌های متوسط و بلند، به دنبال ایمنی تردد، کاهش جدی آمار تصادفات، مصرف سوخت و آلایندگی‌های زیست‌محیطی هستیم.

شایان‌ذکر است در ایام سفرهای اربعین حسینی ۱۴۰۳ و به‌ویژه باتوجه‌به تقاضای بسیار بالا در بازه زمانی کوتاه در جریان سفرهای بازگشت مسافران، لُجستیک بسیار عظیمی با تلاش شبانه‌روزی نیروهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل رقم خورد.