شناسهٔ خبر: 176310 - سرویس استان‌ها

احداث دریواسیون پل‌های محور کریدوری شهربابک به سیرجان در حوزه شمال استان کرمان

احداث دریواسیون پل های محور کریدوری شهربابک به سیرجان در حوزه شمال استان کرمان احداث دریواسیون پلهای محور کریدوری شهربابک به سیرجان در حوزه شمال استان کرمان به طول ۶۰ کیلومتر «مجموع رفت و برگشت» در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، محسن کاظمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: انجام عملیات احداث دریواسیون پل‌های محور ترانزیتی شهربابک به سیرجان به عنوان بخشی از کریدور شمال جنوب به طول ۶۰ کیلومتر در دست اقدام است.

کاظمی با اشاره به این مطلب که عملیات احداث دریواسیون برای ۲۰۰ دستگاه پل در نظر گرفته شده، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح، از اوایل شهریور ماه امسال آغاز شده و تا قبل از فصل بارندگی‌ها به اتمام می‌رسد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان احداث دریواسیون راه‌ها را حائز اهمیت بسیار دانست و افزود: این اقدام باعث هدایت صحیح آب‌های سطحی به زیر پل‌ها شده و از تخریب پایه پل‌ها، شانه جاده‌ها و حتی سطح محور جلوگیری می‌کند.

کاظمی تصریح کرد: محور شهربابک به سیرجان قسمتی از کریدور اصلی کشور در مسیر تردد حمل بار و مسافر از نیمه شمالی کشور به سمت بندرعباس در حوزه استحفاظی استان کرمان است که پرترددترین محور سنگی محسوب می‌شود.