شناسهٔ خبر: 176312 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

انطباق ارائه تسهیلات فرودگاهی با مقررات بین‌المللی ایکائو ضروری است

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ارائه خدمات فرودگاهی و انطباق فرودگاه‌ها با مقررات بین‌المللی نشان از توانمندی بالای فرودگاه‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست برنامه جامع ممیزی ایکائو در حوزه امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: ممیزی از حوزه امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی و ایجاد رویه مشترک، اعتبار شرکت فرودگاه‌ها را در نزد سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) ارتقا می‌بخشد و انتظار داریم شرکت فرودگاه‌ها بتواند از این ممیزی همانند گذشته سربلند بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات فرودگاهی در دنیا کاری مهم و در عین حال رایج است، گفت: برنامه جامع ممیزی ایکائو در حوزه‌های امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی نیازمند ایجاد هماهنگی، تهیه اسناد و مدارک، تنظیم اسناد و تاییدبخش حاکمیت صنعت هوانوردی است و در این فرآیند باید نقاط ضعف و قوت این دو بخش در فرودگاه‌های کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: آخرین بار در سال ۲۰۱۱ بازرسان ایکائو برای انجام این دو ممیزی به ایران سفر کردند و تجربه قبلی نشان دهنده این است که متخصصان فرودگاهی کشور با طرز کار کارشناسان و بازرسان ایکائو در این زمینه آشنایی کامل دارند.

نخجوانی با بیان اینکه شرایط ما نسبت به سال ۲۰۱۱ ارتقا پیدا کرده است، گفت: تجربه اقدامات ما برای مستندسازی خدمات و تسهیلات فرودگاهی در سال ۲۰۱۱ کمک بزرگی است تا شرکت فرودگاه‌ها مثل سال‌های گذشته بتواند این ممیزی را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید شرکت فرودگاه‌ها از این ممیزی استقبال می‌کند تا با همکاری تمام فرودگاه‌های کشور بتوانیم با دست پر از این مرحله نیز گذر کنیم.

در پایان این نشست که با حضور اعضای هیئت‌مدیره، محمدرضا بلبلی؛ مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته ممیزی امنیت و تسهیلات هوانوردی، معاونان مدیرعامل و مدیران فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و مهرآباد برگزار شد، آخرین وضعیت به‌روزرسانی مقررات امنیت هوانوردی و تسهیلات خدمات فرودگاهی کشور بررسی شد.