شناسهٔ خبر: 176321 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه شاخص در راه‌های استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان

آسفالت اراک افتتاحیه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طی روزهای اخیر ۱۱ پروژه شاخص راهداری شامل احداث راه روستایی و اجرای روکش آسفالت در راه‌های استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای ساخت راه‌های روستایی، افزایش سطح ایمنی راه‌ها، ارتقای رویه آسفالتی، بهبود و به‌روزرسانی روشنایی راهها، افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، اجرای شیب شیروانی، خط‌کشی جاده‌ها و... انجام شده گفت: در شهریور ماه امسال ۱۱ پروژه شاخص در محورهای مواصلاتی استان به بهره‌برداری رسیده که شامل اجرای انواع روکش آسفالت و ساخت پنج راه روستایی بوده که در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین این پروژه ها ساخت راه روستایی ماستر به گونه بود که با افتتاح آن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از راه آسفالته برخوردار شدند.

جهانی ساخت راه روستایی دربر-ثمردشت و وسمق- هفتیان در شهرستان تفرش را از دیگر پروژه ها در حوزه راه روستایی عنوان کرد و ادامه داد: احداث راه روستایی یکی از مهمترین فعالیت های راهداری استان در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا طی سال‌های اخیر بوده که افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای به خصوص روستاییان را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: ساخت این پنج راه روستایی بعضاً به دلیل کمبود و تأمین منابع مالی چندین سال نیمه‌کاره رها شده بودند که خوشبختانه با پیگیری هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفت، مشکل اعتبار آن‌ها رفع و با فعالیت مجدد پروژه ها طی سال جاری به بهره برداری رسیدند؛ به عنوان مثال راه روستایی ماستر-گونه که از سال ۹۳ نیمه کاره رها شده بود در مجموع به طول ۵.۲ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر پروژه هایی که در این ایام به بهره برداری رسید روکش آسفالت محورهای آشتیان-حاتم آباد و آشتیان-سیاوشان به طول ۲۶ کیلومتر، لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت محور آشتیان-راهجرد به طول ۵ کیلومتر، اجرای روکش آسفالت محور تفرش-خرازان-خانک به طول ۲۲ کیلومتر و روکش آسفالت محور روستایی کهک و جاسب در شهرستان دلیجان در مجموع به طول ۴.۵ کیلومتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دو پروژه ساخت راه روستایی در شهرستان کمیجان نیز خاطرنشان کرد: ساخت راه‌های روستایی سیجان-طرلان و امام‌زاده عباس به یاسبلاغ دو پروژه نیمه تمامی بودند که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تکمیل شد و مورد بهره‌برداری مردم منطقه قرار گرفت.

جهانی اعتبار مجموع این ۱۱ پروژه شاخص را یک هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها میزان رضایتمندی مردم به خصوص کاربران جاده‌ای تا حد قابل توجهی افزایش یافت که این مهم یکی از اهداف عالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور است.