شناسهٔ خبر: 176406 - سرویس وزارتی

بازگشت وزیر راه و شهرسازی به ایران

فرزانه صادق عراق وزیر راه و شهرسازی پس از سفری سه روزه همراه با رئیس جمهور به عراق و حضور در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل به کشور بازگشت. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس‌جمهوری به عراق رفته بود، با پایان سفر سه روزه و حضور در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل، به کشور بازگشت.

دیدار با عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی این کشور، بازرگانان و فعالان اقتصادی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی از برنامه‌های رئیس جمهوری و هیات همراه در این سفر بود.

شرکت در نشست رهبران گروه‌های شیعه عراق، دیدار با ایرانیان مقیم عراق، نشست هیئت ایرانی با مقامات ارشد منطقه اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه، دیدار با جمعی از سران احزاب اقلیم کردستان در اربیل و نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق در بصره از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

در جریان این سفر، ۱۴ سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه‌ای، فنی-مهندسی، بازرگانی، حمل و نقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی امضا شد.

علاوه بر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز رئیس جمهور کشورمان را در اولین سفر خارجی او همراهی کردند.