شناسهٔ خبر: 176507 - سرویس جاده‌ای

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی:

نقشه راه تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری تدوین شود

غفاری امانی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نقشه راه پیشنهادی تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه فعالیت‌های این سازمان را تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در نخستین نشست کمیته دائمی رصد و پایش برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه احکام مفید فایده‌ای در راستای تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی ترسیم شده است.

وی توجه به بسترهای قانونی و مقرراتی برای اجرای این احکام را گامی مهم‌تر خواند و بیان کرد: باید با استخراج آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد مرتبط با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راهکارهایی برای عبور از چالش‌ها و برآورد تأمین اعتبارات برنامه کاری سالانه در زمان اجرای برنامه هفتم توسعه به منظور ارائه به وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بر این اساس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید نقشه راهی را به منظور بسترسازی مقرراتی برای ارائه به دولت با هدف رفع هم‌پوشانی‌ها و عملیاتی کردن و تحقق احکام برنامه هفتم توسعه، تنظیم، فازبندی و زمان‌بندی کند.

غفاری ادامه داد: با استخراج و جمع‌بندی موضوعات و احکام، می‌توان پیشنهاداتی را در زمینه تأمین اعتبارات و اجرای تکالیف و احکام ارائه کرد.

به گفته وی، در این نقشه راه می‌توان پیشنهاداتی را در خصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز با بازنگری در مواردی مانند جرائم رانندگی، ضمانت اجرایی اخذ عوارض آزادراه‌های دولتی و چگونگی تأمین منابع برای اجرای پروژه‌های حوزه راه روستایی به دولت ارائه کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین به موانع پیش رو در حوزه لُجستیک اشاره و خاطرنشان کرد: با اصلاح ساختارها، می‌توان فعالیت‌ها در این حوزه را به نحو مطلوب‌تری به پیش برد.

تدوین احکام کارگشای برنامه هفتم توسعه در حوزه خدمات سازمان راهداری

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در نخستین نشست کمیته دائمی رصد و پایش برنامه هفتم توسعه کشور گفت: احکام کارگشایی در برنامه هفتم توسعه در حوزه خدمات و فعالیت‌های این سازمان دیده شده که اثربخشی آن‌ها در گرو بهره‌وری مناسب از احکام است.

امانی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه احکام بسیار خوب و کارگشایی در حوزه خدمات سازمان راهداری دیده شده است.

وی اثرگذاری این احکام را در گروی اجرا و بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها خواند و بیان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با تلاش شبانه‌روزی به سازمانی پویا و فعال تبدیل شده است و با بهره‌گیری از سیستم‌های ارزیابی جاده، آسفالت، ابنیه و تونل‌ها به یکی از سازمان‌های بزرگ داده‌محور تبدیل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: سال گذشته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان سازمان بهره‌ور و دستگاه برتر شناخته شد و در ارزیابی جشنواره شهید رجایی سال گذشته به عنوان سازمان برتر کشوری در حوزه اقامه نماز و در امسال نیز، در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت موفق به کسب رتبه برتر شد.

امانی با اشاره به اجرای فعالیت‌های متعدد در حوزه نرم‌افزاری، افزود: بر اساس ۴۰ شاخص تعریف شده در سیستم ارزیابی مدیران، هر فصل وضعیت ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها رصد و بررسی و عملکرد آن‌ها ارزیابی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به فعالیت‌های بسیار مناسب مرکز توسعه آموزش این سازمان به انجام مطالعات و نوآوری، حضور دبیرکل اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی (IRU) در ایران و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور آموزش رانندگان کشورمان توسط این مرکز را یادآور شد.

به گفته امانی، با ارائه آموزش‌ها از سوی اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی به مدرسان، از ظرفیت آنان در زمینه انتقال و ارائه آموزش‌ها به رانندگان فعال در حوزه ترانزیت استفاده می‌شود.