شناسهٔ خبر: 17653 - سرویس هوایی

امروز در وزارت راه و شهرسازی انجام شد؛

دیدار مدیرعامل گروه ایرباس و مدیرعامل ای.تی.آر با وزیر راه و شهرسازی

دیدار مدیرعامل گروه شرکت ایرباس و مدیرعامل ای.تی.آر با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت‌ گروه ایرباس و مدیرعامل شرکت تولیدکننده هواپیمای ای.تی.آر (ATR) با حضور در وزارت راه و شهرسازی با دکتر عباس آخوندی دیدار و گفتگو کردند.

امروز قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای کوتاه برد با شرکت ATR ایتالیا منعقد شد که بر اساس آن قرار است ۲ تا ۴ فروند از این هواپیماها در سال ۲۰۱۶ میلادی به ایران تحویل داده شود.

براساس این گزارش، این ۲۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) اضافه می‌شود. هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ با ظرفیت ۷۰ مسافر برای مسیرهای کوتاه داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به منظور بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) در سفر اخير رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه قرارداد اولیه برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک از انواع مختلف برای مسیرهای داخلی، میان‌برد و قاره‌پیما منعقد شد.

از این ۱۱۸ فروند، ۴۵ فروند از خانواده ایرباس ۳۲۰ (اعم از ۳۲۰ و ۳۲۱) برای پروازهای داخلی و منطقه ای، ۴۵ فروند ایرباس ۳۳۰ برای پروازها میان‌برد، ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ و ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ برای پروازهای مسیرهای طولانی و قاره پیما هستند که از این تعداد ۵ تا ۸ فروند در سال ۲۰۱۶ میلادی از طرف شرکت ایرباس به ایران تحویل داده می‌شود./