شناسهٔ خبر: 176530 - سرویس استان‌ها

بررسی مشکلات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل

نشست مشترک در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان کاشان و آران و بیدگل مشکلات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این ۲ شهرستان‌ به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جلسه‌ای با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و شهرداران این ۲ شهرستان برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد، مباحث و مشکلات اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن، پروژه‌های راه‌سازی و مباحث پیرامون اراضی ملی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به صورت ریزبینانه بررسی شد و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، طرح نهضت ملی مسکن بود که به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و بر این اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن برای تمامی شهرهای این ۲ شهرستان بررسی شدند.
 
وی افزود: برای شهرستان آران و بیدگل الحاق ۲۶ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و ۴۵ هکتار زمین دارای معارض مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وضعیت ۲۵ هکتار زمین دیگر نیز در گروه کاری بررسی شود.
 
قاری‌قرآن با اشاره به تعیین تکلیف متقاضیان مجرد طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، افزود: مباحث حوزه اراضی ملی و واگذاری از دیگر موضوعاتی بود که پیرامون آن تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: برای شهرستان کاشان، مباحث مرتبط با پروژه کنارگذر شمال کاشان، تغییر کاربری، واگذاری اراضی، سهمیه قیر بافت فرسوده شهرستان کاشان، طرح تفصیلی نیاسر و... مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.