شناسهٔ خبر: 176547 - سرویس استان‌ها

۵۶ درصد متقاضیان طرح جوانی جمعیت گناباد تایید شدند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: از مجموع یک هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی طرح مسکن جوانی جمعیت این شهرستان طی سه سال گذشته ۷۳۹ نفر معادل ۵۶ درصد تاکنون تایید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سعید خواجه رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد در نشست خبری با اشاره به واگذاری زمین به همه متقاضیان تأیید صلاحیت شده طرح جوانی جمعیت در شهر گناباد و بیدخت و کاخک از توابع شهرستان گناباد افزود: این شهرستان تنها شهرستان استان خراسان رضوی است که همه متقاضیان جوانی جمعیت از زمین برخوردار شدند.

وی ادامه داد: سهمیه ابتدایی شهرستان گناباد از طرح نهضت ملی مسکن از چهار میلیون مسکن کشور طی سه سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ واحد بود در حالی که افزون بر ۱۳ هزار متقاضی در این شهرستان ثبت نام کردند و ۶ هزار و ۷۲۷ نفر تاکنون تأیید نهایی شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین جهت ساخت مسکن و طرح‌های مربوطه این بخش طی همین مدت تحویل راه و شهرسازی شد.

خواجه اختصاص ۴۵۰ تن قیر رایگان در یک سال گذشته برای بازآفرینی شهری شهرستان گناباد را یادآور شد و گفت: ۴۰ میلیارد ریال طی همین مدت برای بهسازی منظر شهری و معابر شهری شهرهای گناباد و کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان اختصاص یافت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.