شناسهٔ خبر: 176553 - سرویس استان‌ها

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

صدور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند تک برگ از اراضی دولتی خوزستان

میثاقی خوزستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند تک برگ از اراضی دولتی استان خوزستان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مرتضی میثاقی، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی به اسناد تک برگی را یکی از اولویت‌های کاری برشمرد و اظهار کرد: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

 وی خاطر نشان کرد: معاونت املاک و حقوقی در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی در سال جاری تا کنون‌ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند را اخذ کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۵ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی ثبت تحدید حدود و تهیه نقشه‌ های شمیم قرارداد منعقد شده که پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه سال جاری اسناد مذکور نیز صادر شوند.

میثاقی عنوان کرد: اجرای قانون جامع حدنگار، گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را نیز آسان می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: معاونت املاک و حقوقی در سال جاری اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۱۰ هزار سند جهت تفکیک زمین کرده است.

میثاقی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴هزار ۵۰۰ سند تک‌ برگی دریافت و تحویل اداره کل راه و شهرسازی شده است.