شناسهٔ خبر: 176570 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت مردم در احیا و بازآفرینی شهری به عنوان ذی‌نفعان اصلی

سیدالحسینی عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران یکی از موضوعات مهم در امر بازآفرینی شهری را مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: اهالی محله به عنوان ذی‌نفعان اصلی در احیا و بازآفرینی شهری هستند و لذا تصمیم‌گیری‌ها در خصوص آینده شهر نیز با مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، سیدمسلم سیدالحسینی در کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندها و مقررات بازآفرینی شهری خراسان شمالی، اظهار کرد: معتقدیم بافت‌های ناکارآمد ظرفیت مناسبی برای تولید مسکن است که هم مسکن موجود ارتقا پیدا می‌کند و هم می‌تواند ظرفیت جدید در حوزه مسکن ایجاد کند و هم مزیت‌های بیشتری نسبت به الحاق اراضی به شهرها برای ایجاد مسکن دارد.

سید الحسینی مسکن را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد که اگر به درستی به آن توجه نشود بر کیفیت زندگی مردم تاثیر دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: مسکن باید در استطاعت و متناسب با درآمد مردم باشد و نیاز است تا این مهم در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و نحوه طراحی و برنامه‌ریزی مسکن موردتوجه قرار گیرد.

سید الحسینی یکی از موضوعات مهم در امر بازآفرینی شهری را مشارکت مردم در این امر عنوان کرد و ادامه داد: مردم و اهالی محله به عنوان ذی‌نفعان اصلی در احیا و بازآفرینی شهری هستند و لذا تصمیم‌گیری‌ها در خصوص آینده شهر نیز با مردم است.

 سید الحسینی تاکید کرد: ساکنان محلات، عامل توسعه هستند و هر چه مشارکت اجتماع‌های مردمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها بیشتر باشد شانس اجرای بهینه و موفقیت طرح‌ها و برنامه‌ها نیز بیشتر می‌شود.