شناسهٔ خبر: 176622 - سرویس وزارتی

موضوع راه‌آهن بصره- شلمچه در جلسه هیئت دولت

ببینید | برگزاری جلسه هیئت دولت ایجاد یک شبکه بهم پیوسته از مسیرهای ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه با تمهید مقدمات امنیتی، اقتصادی و سیاسی و پیگیری تکمیل خط‌آهن شلمچه به بصره توسط وزیر راه و رئیس سازمان برنامه از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در جلسه عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ هیئت دولت با قدردانی از همه کسانی که برای برگزاری موفق سفر به عراق تلاش کردند، از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست توافقات صورت گرفته در سفر عراق به خصوص تکمیل خط‌آهن شلمچه به بصره را با سرعت پیگیری کنند و افزود: باید به دنبال تمهید مقدمات امنیتی، اقتصادی و سیاسی ایجاد یک شبکه به هم پیوسته از مسیرهای ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه باشیم تا هر فردی در هر کشوری از منطقه بتواند به راحتی در این مسیرها تردد کند.

شبکه بهم پیوسته از مسیرهای ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه ایجاد شود

وی ادامه داد: این شبکه مثل شریان داخلی بدن عمل می‌کند و به هر جا که برسد به آنجا حیات و زندگی می‌بخشد. ایجاد چنین شبکه‌ای باعث تقویت ثبات و امنیت و تأمین منافع همه کشورهای منطقه نیز خواهد شد.

پزشکیان به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: بیایید به مبارکی این روزهای عزیز در عمل و نه صرفاً در شعار به دنبال وحدت و وفاق باشیم؛ عمل و رفتار ما زبانی است که همه وقتی آن را ببینند، درک می‌کنند و نیازی به توضیح ندارد. دشمن از تفرقه و اختلاف ما سوءاستفاده می‌کند، پس ضروری است که با هم متحد باشیم.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با اشاره به روند تدوین وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی متناسب با تحقق حداکثری سند چشم‌انداز، برنامه هفتم و سیاست‌های کلی ابلاغی، از همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی خواست تا تکالیف تعیین شده را به شکل جدی سرلوحه کارها قرار دهند و با مشخص کردن آن بخش از تکالیف اسناد بالادستی که قابلیت اجرا ندارند، درباره اصلاح آنها با مجلس شورای اسلامی رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

شبکه بهم پیوسته از مسیرهای ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه ایجاد شود

برای دیدن تصاویر این جلسه به اینجا مراجعه کنید.