شناسهٔ خبر: 176674 - سرویس استان‌ها

فعالیت ۲۳۶ ناوگان راهداری گلستان در بارندگی‌های ۳ روز اخیر

گلستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: در بارش‌های ۳ روز گذشته استان در مجموع ۲۳۶ ناوگان راهداری سبک، سنگین و نیمه‌سنگین اداره کل مشغول خدمات دهی و فعالیت‌های راهداری بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به فعالیت ۲۳۶ ناوگان در مجموع این ۳ روز راهداری استان در سیلاب‌های اخیر، اظهار کرد: ۴۶۸ نفرروز هم با این ناوگان به فعالیت‌های راهداری و خدمات رسانی اعم از لایروبی و بازگشایی راه‌ها پرداختند.

وی افزود: امدادرسانی به ۲۰۰ خودروی درگیر سیل یکی دیگر از خدمات نیروها و عوامل راهداری استان در این روزها بوده است.

مصدقی با اشاره به اینکه با توجه به بارش بیش از ۱۰۰ ساعت باران شدید و وقوع سیلاب‌ها و آبشستگی‌های ناشی از آنها، سطح راه‌های استان هنوز لغزنده است، افزود: بارندگی‌های اخیر خساراتی را هم به ابنیه و رویه راه‌ها وارد کرده که در حال بررسی قرار دارد.

وی، اولویت مهم را در هنگام بارندگی‌ها، باز نگه‌داشتن مسیرها و جاده‌های دسترسی دانست و گفت: با نزدیک شدن به فصل بارندگی، همکاران راهداری موظف هستند تنظیم رودخانه و تامین پل‌ها را انجام دهند تا ابنیه فنی کمترین مشکل را در بارندگی‌ها ایجاد کند.

به گفته مصدقی، در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی هنگام جاری شدن سیلاب، ساخت پل و آبنما روی تعدادی از نقاط تردد در رودخانه‌های فصلی و تبدیل آبنما به پل اقدام مهمی است که برای ایمنی جاده‌ها صورت می‌گیرد.

از جمعه شب شاهد بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب‌هایی در استان بودیم که براثر آن مسیرهای ارتباطی برخی مناطق استان گلستان در شهرستان‌های کلاله و گالیکش و مراوه تپه مسدود شد و با تلاش بی وقفه راهداران و عوامل راهداری استانی و شهرستانی تمام این بازگشایی شد.