شناسهٔ خبر: 176679 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت مطلوب ۴ پروژه راه‌سازی در استان اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: چهار پروژه راه‌سازی استان اصفهان با ارزش روز بیش از هشت هزار میلیارد ریال قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و اقدامات به عمل آمده چهار پروژه ساخت راه در پهنه استان اصفهان در مجموع به میزان ۳۱.۵ کیلومتر قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.
 
وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، موجب تسهیل در تردد می‌شوند افزود: این پروژه‌ها "کمربندی وانشان" به طول ۳.۵ کیلومتر، "تکمیل محور کاشان برزک" به طول ۱۲ کیلومتر به همراه پنج دستگاه تقاطع و "احداث باند دوم مبارکه مجلسی بروجن" به طول ۱۰ کیلومتر را شامل می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک الکترونیک اشاره کرد که با طول ۶ کیلومتر و ۲ دهانه پل ۲۲ متری، ۷۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و افتتاح آن موجب تسهیل در تردد دسترسی‌های محلی به شهرک صنعتی الکترونیک خواهد شد.
 
به گفته وی مبلغ ۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال برای این چهار پروژه هزینه شده است و ارزش روز پروژه‌های فوق بیش از هشت هزار میلیارد ریال است.
 
قاری قرآن خاطرنشان کرد: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، با ۹ استان کشور هم‌جوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل‌ونقل کشور از این استان می‌گذرد، لذا ساخت و ارتقای راه‌های استان اصفهان بسیار حائز اهمیت است.