شناسهٔ خبر: 176698 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات پروژه احداث مخازن ۲۶ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندر انزلی

تفاهمنامه بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث مخازن ۲۶ هزار تنی روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی از انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات پروژه احداث مخازن ۲۶ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندر انزلی خبر داد و اظهار کرد: در راستای این تفاهم‌نامه، سرمایه گذار در ابتدا اقدام به مطالعات فاز "یک و دو" پروژه خواهد کرد و پس از ارائه نتایج حاصل از مطالعات به اداره کل، منجر به عقد قرارداد احداث و بهره برداری با شرکت مزبور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت عقد قرارداد، این سرمایه گذاری به صورت B.O.T خواهد بود، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب افزایش ظرفیت بندر انزلی در بخش انبارش روغن خام خوراکی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت کنونی بندر انزلی در بخش روغن خام خوراکی ۱۶ هزار تن است.

یونسی با بیان اینکه در سال گذشته نیز قرارداد سرمایه گذاری مخازن ۴۰ هزار تنی برای بندر انزلی به امضا رسید، تصریح کرد: با انجام این تفاهم‌نامه جدید، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای اقتصاد دریا محور به سوی دستیابی به ظرفیت ۸۲ هزار تنی در این بندر  گام برمی دارد.

وی با بیان اینکه از پایان سال ۹۸ تا آذر ۱۴۰۲ هیچ قرارداد سرمایه گذاری در بندر انزلی منعقد نشده بود، عنوان کرد: در این مدت ۴ تفاهم‌نامه به امضا رسید که تفاهم‌نامه مخازن روغن خام خوراکی ۴۰ هزار تنی منجر به عقد قرارداد شد و ۲ تفاهم‌نامه احداث سیلوی غلات و مجتمع تعمیرات و ساخت انواع شناورها (کشتی سازی) در مراحل انعقاد قرار است و تفاهم‌نامه اخیر نیز چهارمین تفاهم‌نامه‌ای خواهد بود که پس از اتمام مطالعات منجر به قرارداد خواهد شد.