شناسهٔ خبر: 176725 - سرویس شرکت‌ها

تصویب افزایش بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مجمع عمومی این شرکت

مجمع آزمایشگاه خاک در مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پیشنهاد بودجه ۱۴۰۴ شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطرح و مورد تصویب اعضای مجمع عمومی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، جلسه مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور مجید کیانپور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهدی نورایی، رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و سایر اعضای اصلی مجمع عمومی شرکت در محل سالن کنفرانس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قدمتی ۷۰ ساله دارد و کمتر پروژه‌ای در کشور وجود دارد که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفی آن نقش آفرینی نداشته باشد.

کیانپور اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور در حال توسعه است، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تجهیز خود به تجهیزات منحصربه‌فرد، نوین و فناورانه آمادهٔ حضوری جهادی در پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است و آمادگی ارائه بیش از ۶۹۰ نوع مطالعه، خدمت و آزمایش فنی و مهندسی در راستای پایش و ارتقای کیفیت را در کوتاه‌ترین زمان استاندارد به کارفرمایان، مهندسین مشاور و پیمانکاران دارد.

وی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امسال بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی را با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات منحصربه‌فرد به ثبت رسانده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: بودجه امسال شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته و از یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۴ نیز به رقم ۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت فناورانه است گفت: با توجه به دانش بنیان بودن نباید از دانش روز دنیا عقب ماند و این آزمایشگاه به طور مستمر نسبت به دانش روز و تجهیزات نوین و منحصربه‌فرد دنیا مجهز می‌شود و برای توسعه شرکت در سراسر کشور نسبت به تجهیز آزمایشگاه‌ها اقدام شده است و بیش از ۱۱۰ خودرو خدمت و کار طی سال گذشته و امسال خریداری شده و در اختیار مراکز استان‌ها در سراسر کشور قرار گرفته است.

در ابتدای این جلسه فرشید کریمی مدیر برنامه بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تشریح روند بودجه شرکت گفت: این پیشنهاد بودجه به مجمع شامل عوامل تأثیرگذاری چون نرخ تورم سالیانه، توسعه بازار و توسعه محصول، اجرای برنامه هفتم پیشرفت و توسعه کشور، نوسازی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی، بهبود فرایندها و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به رشد تعداد آزمون‌های آزمایشگاهی در سراسر کشور افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ستاد و استان‌ها موفق شد تعداد آزمایش‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۰ را از ۴ میلیون آزمایش به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد آزمایش در ۱۴۰۲ افزایش دهند و با هدف‌گذاری که شده است تعداد این آزمون‌ها تا پایان امسال به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و در سال آینده به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد آزمایش افزایش خواهد یافت.