شناسهٔ خبر: 176726 - سرویس استان‌ها

بررسی اصلاح حریم شهر صادق آباد در جلسه کارگروه امور زیربنایی گلستان

راه و شهرسازی گلستان بررسی طرح اصلاح حریم شهر صادق‌آباد با هدف تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست استان گلستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست استان گلستان با بررسی ۳۰ بند دستور کار و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۰۸ نفر برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این جلسه، بررسی طرح اصلاح حریم شهر صادق‌آباد با هدف تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که طی این اقدام ۱۰ هکتار زمین به محدوده شهر صادق آباد الحاق خواهد شد.

در این جلسه همچنین تفویض بخشی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به کارگروه امور زیربنایی بررسی شد تا فرایند بررسی و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و همچنین صدور مجوزهای کسب و کار در استان سرعت گیرد. این تفویض اختیار با هدف تسریع در تصمیم‌گیری و بهبود روند اجرای پروژه‌های زیرساختی استان انجام شد.

در ادامه، گزارشی توسط مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص عملکرد و اسناد بخشی برنامه ریزی فضایی ارائه شد که به بررسی اولویت‌های صنعتی استان پرداخت و تأکید بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های صنعتی به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان شد.

 همچنین در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست استان، مواردی که به داخل حریم شهر و روستا مربوط می‌شد، اعم از درخواست‌های حوزه گردشگری، دامداری و دامپروری، مرغداری و صنعت و معدن بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شد.