شناسهٔ خبر: 176745 - سرویس استان‌ها

ثبت حدود ۴ میلیون تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۴۳ تردد بین استانی وسیله نقلیه در جاده‌های جنوب استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی از ثبت ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۴۳ تردد بین استانی وسیله نقلیه در جاده‌های جنوب استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: تردد وسایل نقلیه طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

 وی تأکید کرد: سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: محورهای بمپور به ایرانشهر و بالعکس، سه راهی نیکشهر به منطقه آزاد چابهار و بالعکس و چابهار به راسک به ترتیب پرترددترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بوده است.

مبارکی در پایان در خصوص استفاده هم‌وطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱، افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.