شناسهٔ خبر: 176781 - سرویس استان‌ها

مراجعه بیش از ۱۸ هزار ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان در ۵ ماه سال جاری 

معاینه فنی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۸ هزار و ۱۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل سنگین در ۵ ماهه سالجاری به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۱۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل مراجعه کردند.

وی افزود: از تعداد دستگاه‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان، تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۹ دستگاه توانستند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت،۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه قبولی پس از اصلاح عیب و ۲ هزار و ۴۵۷ مورد نیز موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد ۵ مرکز معاینه فنی دارای فعالیت هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲مرکز)، خاش و سراوان است ادامه داد: در مراکز معاینه فنی استان، علاوه بر بازدیدهای ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل؛ تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می‌پذیرد.

کرد در خاتمه با تاکید بر انجام معاینه فنی به‌منظور ارتقای ایمنی در ترددهای جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو و حفظ محیط زیست، یادآور شد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برداریم.