شناسهٔ خبر: 176817 - سرویس هوایی

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها:

بیش از ۸۱ هزار زائر حج عمره از ۱۵ فرودگاه مالکیتی تا ۱۳ آبان اعزام می‌شوند

آجیلیان ممتاز مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از طریق فرودگاه‌های پانزده‌گانه این شرکت به مدینه منوره در عملیات حج عمره امسال اعزام می‌شوند، گفت: ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۸ شهریور، نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شود.

محمدحسین آجیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اعزام زائران خانه خدا به مدینه منوره خبر داد و گفت: ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۸ شهریور، نخستین پرواز زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره انجام می‌شود.

وی افزود: زائران خانه خدا به‌مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص)، سفر معنوی خود را با زیارت مدینه منوره آغاز می‌کنند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه عملیات حج عمره تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت، گفت: زائران خانه خدا از طریق فرودگاه‌های اصفهان، مشهد، شیراز، ساری، تبریز، ارومیه، یزد، کرمان، بوشهر، زاهدان، اهواز، اردبیل، بیرجند، گرگان و بندرعباس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

آجیلیان با اشاره به تعداد زائران اعزامی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها گفت: ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از طریق فرودگاه‌های پانزده‌گانه شرکت فرودگاه‌ها به مدینه منوره اعزام می‌شوند، در حالی که ارائه سرویس‌های ناوبری هوایی به پروازهای حج عمره در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز بر عهده متخصصان هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها و مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۵ هزار و ۵۹۱ زائر بیشترین سهم و فرودگاه بیرجند با اعزام و پذیرش یک‌هزار و ۵۳۰ زائر کمترین سهم را در عملیات حج عمره امسال دارند.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره ۱۴۰۳ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زائران محترم به نکات مهمی چون حضور به موقع در فرودگاه‌ها، هماهنگی قبلی با بانک و سازمان حج و زیارت برای دریافت ارز، رعایت الزامات بهداشتی و توصیه‌های پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص بار همراه و غیر همراه توجه داشته باشند.

مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان حج و زیارت در فرودگاه‌های عامل حج عمره حضور خواهند داشت تا پاسخگوی مطالبات زائران باشند و در صورت تأخیر پرواز، پذیرایی از زائران توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. فرودگاه‌ها نیز از آمادگی لازم برای استقرار زائران در موارد خاص برخوردار هستند.

آجیلیان در پایان درباره دلیل تأخیر در اطلاع‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها درباره عملیات حج عمره ۱۴۰۳ گفت: تاکنون منتظر تعامل و هماهنگی از سوی سازمان حج و زیارت برای نحوه اعزام و پذیرش زائران و برقراری این پروازها بودیم، اما با توجه به عدم هماهنگی توسط سازمان مربوطه، وظیفه خود دانستیم تا برای تنویر افکار عمومی و احترام به زائران خانه خدا نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنیم.

گفتنی است زائران محترم می‌توانند از بدو ورود به فرودگاه‌ها، به‌صورت لحظه‌ای کیفیت ارائه خدمات را مورد بررسی قرار دهند و از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۷۰۶۹ نظر خود را ثبت کنند.