شناسهٔ خبر: 17701 - سرویس استان‌ها

در ده ماهه امسال:

بیش از ۸ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی همدان جا به جاشده است

حمل و نقل مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان همدان گفت: در ده ماهه امسال میزان تناژ حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی همدان بیش از ۸ میلیون تن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه های استان همدان، نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان، میزان تناژ حمل شده بار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی همدان را ۸۰ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۷۵ تن  اعلام کرد و گفت: این میزان تناژ در قالب پانصد هزار و ۳۴ بار و ۵۶ سفر انجام شده است.

وی افزود: با نصب سیستم هوشمند توزین در حال حرکت اطلاعات مربوط به اضافه تناژ ناوگان باری و تخلفات سرعت وسائط نقلیه ثبت و به مرکز مدیریت راه ها و پلیس راه استان مخابره می شود. 

وی با بیان اینکه تخلفات اضافه تناژ کامیون ها در حال حرکت ثبت و به پلیس مخابره می شود، تصریح کرد: عملکرد این سیستم بسیار مهم و مطلوب است و نظارت بر عبور و مرور را در محور محل نصب نيز پوشش مي دهد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان همدان گفت: عملکرد این دستگاه در حفظ ابنیه راهها, ثبت سرعت متخفلین, اوزان وسائط نقلیه عبوری به صورت محوری و تجمیعی بوده و همچنین ثبت موارد عبور و مرور محور را نیز پوشش می دهد. 

حیدری همچنین به توضیح در باره سامانه ثبت وقایع و رویدادهای جاده ای پرداخت و بیان کرد: این سامانه نیز تمامی تصادفات, انسدادها و اطلاعات ناشی از حوادث و سایر موارد رخ داده در جاده ها را به روز و ساعت ثبت می کند.

 وی افزود: اطلاعات این سامانه توسط دستگاه های ذیربط دریافت و به طور متمرکز برای دستگاه هایی چون پلیس راه, هلال احمر, اورژانس و اداره راه و شهرسازی به اشتراک گذاشته می شود.

 وی در خصوص موارد استفاده از این اطلاعات اظهار کرد: با استفاده از این اطلاعات علل حوادث و مشکلات پیش آمده برای مراجع مذکور مشخص شده و ضمن بررسی, تصمیم گیری در زمینه ارتقاء وضعیت راهها بهتر انجام خواهد شد.