شناسهٔ خبر: 177124 - سرویس وزارتی

معاون رییس جمهور:

هفته دفاع مقدس یادآور آثار برکات شهدا در جای جای کشور است

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نقش والای شهدا در جامعه، هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس را یادآوری زنده بودن و آثار برکات شهدا در جای جای کشور عنوان و تاکید کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بتوانند با قافله سالاری فرزانه صادق در وزارت راه و شهرسازی به عزت و بزرگی ایران اسلامی بیفزایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش محفل آسمانی‌ها که به مناسبت هفته دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، حضور فرزانه صادق را در سکانداری وزارت راه و شهرسازی منشاء خیر و برکت خواند و گفت: امروز مهمترین تفاهم‌نامه در طول تاریخ بنیاد شهید در آستانه هفته دفاع مقدس بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید به امضا رسید که دارای سرفصل‌های عملیاتی است و کارگروه‌هایی مستمر برای انجام مفاد این تفاهم‌نامه تشکیل شده است.

معاون رییس جمهور با تاکید بر نقش والای شهدا در جامعه، هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس را یادآوری زنده بودن و آثار برکات شهدا در جای جای کشور عنوان کرد و توضیح داد: مطمئن باشیم جلساتی که با نام شهدا برگزار می‌شود مشمول برکات آنهاست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استناد به آیات قرآن و اینکه همه پدیده های خلقت، ظاهری و باطنی دارند گفت: جنگ نیز دو رو داشته و دارد، ظاهر و باطن. ظاهر جنگ شامل خرابی، آوارگی، ویرانی، اسارت، هجرت و... بوده و هست و باطن جنگ نیز شهید شدن و شهادت.

اوحدی گفت: در زمان اوج جنگ در شرایطی و در برخی عملیات ها، تجهیزات به اتمام رسیده بود اما با استناد به این نگاه بلند امام (ره) که جنگ نعمت است، توانستیم عظمت و نعمت جنگ را درک کرده و تمامی آن ظواهر بد جنگ را به نعمت و عظمت تبدیل کنیم، بنابراین همه جنگ نعمت بود.

معاون رییس جمهور با یادآوری دوران ۸ ساله اسارت خود در جنگ تحمیلی گفت: به گفته شهید حاج آقا ابوترابی، اسارت قطعه‌ای از بهشت است. اگر از شهدا، جنگ و دفاع مقدس می‌گوییم تلاش داریم تا از ظاهر عبور کنیم و به کنه و جوهر عظمتی که شهدا آفریدند برسیم.

اوحدی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است، یادآور شد:  شهدای مجلس در سال ۱۳۶۰، ترور رییس جمهور و نخست وزیر توسط منافقان در همان ایام، مهرماه همان سال حادثه هواپیما و شهادت فرمانده نیروی زمینی، نیروی هوایی، فرمانده ارتش و فرمانده سپاه همه رخ داد اما چون عزت و جوهر و ریشه انقلاب در ارزش‌های اسلام بود، امروز شاهد هستیم که با وجود رخدادهای از سر گذرانده در جنگ، چقدر عزتمند هستیم.

وی افزود: جنایتکاران اسراییلی فکر می کنند که ۱۴ فرمانده حزب الله را شهید کردند اما یقین داشته باشیم همانطور که در ۵ مهری که امام عزیزمان فرمان دادند که حصر آبادان باید شکسته شود و نقطه عطفی در تاریخ جنگ شد، لشگرها، گردان‌ها و تیپ‌های سپاه تشکیل شد و این عظمت در جنگ به وجود آمد که منجر به پیروزی ما شد و سرنوشت بعثی‌ها، بن‌بست و نکبت شد، شک نکنید که جنایت صهیونیست نیز به فرموده مقام معظم رهبری نقطه عطفی در جبهه حق برای پیروزی نهایی خواهد شد.

وی با استناد به گفته شهید ابوترابی که «آنچه سالکان طریق و بزرگان دین به دنبال آن هستند و سر مگوی خلقت، نیست مگر خدمت به مردم و این خدمت تا جایی است که خاک شوی و مردم پا روی تو بگذارند و عبور کنند»، اظهار امیدواری کرد تا مسئولان وزارت راه و شهرسازی بتوانند با قافله سالاری فرزانه صادق در وزارت راه و شهرسازی به عزت و بزرگی ایران اسلامی بیفزایند.