به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی راه و شهرسازی گلستان، محمدتقی سلجوقیپور، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: منابع انسانی در هر سازمان بخشی مهم از سرمایههای ملی و از پایههای توسعه اجتماعی و اقتصادی هر جامعه محسوب میشود و یکی از رسالتهای اساسی مدیریت منابع انسانی، نگهداری کارکنان توانمند است.
وی افزود: در این راستا کارگروه HSE با هدف ارتقای سلامت کارکنان و فرهنگ ایمنی در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده است.
سلجوقیپور ادامه داد: اقدامات این کارگروه شامل پایش سلامت کارکنان، ایمنی محیط کار و ارتقای فرهنگ ایمنی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین روشهای کاهش اثرات بالقوه آسیبهای جسمی در سازمان، استفاده از علم ارگونومی است. هدف ارگونومی، مطابقت افراد با وضعیت کار است تا ضمن ایجاد محیط کار مناسب، سلامت کارکنان نیز حفظ شود.
وی افزود: اقدامات کارگروه HSE در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، باعث افزایش بهرهوری منابع انسانی شده است.
سلجوقیپور ادامه داد: حفاظت از تندرستی کارکنان و بهسازی محیط کار و ارتقای فرهنگ ایمنی از اهمیت شایانی برخوردار است. همراهی و تبعیت کارکنان از سبک و شیوه مدیریت ایمنی و بهداشت محیط کار میتواند ما را در رسیدن به اهداف سازمانی کمک کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت: طی شش ماهه اول سال تاکنون، تعداد شش جلسه کارگروه HSE در اداره کل تشکیل شده و اعتباری به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان در خصوص ارتقای تجهیزات اداری، روشنایی ساختمان و سلامت کارکنان هزینه شده است.