شناسهٔ خبر: 177262 - سرویس استان‌ها

تسطیح ۴۲ کیلومتر راه‌ روستایی و مرزی در شهرستان پارس آباد اردبیل

ببینید|ادامه عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور  روستایی دوران-خوارس  از توابع شهرستان کرج توسط راهداری استان البرز رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس‌آباد اعلام کرد: در شش ماه گذشته، ۴۲ کیلومتر از راه‌های روستایی و مرزی این شهرستان تسطیح و موج‌گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس‌آباد، در بازدید از راه‌های روستایی اعلام کرد: در ۶ ماه گذشته، ۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان توسط راهداران شن‌ریزی شده است.

وی با اشاره به این که در این مدت بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پارس‌آباد لکه‌گیری شده، افزود: همچنین راهداران در این مدت ۳۵ هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت اجرا کرده‌اند.

مرادی ادامه داد: در این بازه زمانی، ۴ کیلومتر از شانه راه تسطیح و افتادگی شانه با شن‌ریزی اصلاح شده است. همچنین، ۴۱۰ متر مکعب از پل‌های با دهانه بیش از ۱۰ متر لایروبی و ۷ مورد از آبروهای موجود نیز تعریض شده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس‌آباد به اقدامات آموزشی برای رانندگان اشاره کرد و گفت: در این راستا، ۳۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، ۴ مورد بنر اطلاعاتی و ۳۱۰ عدد علائم ایمنی در راه‌های شهرستان نصب شده است. همچنین، ۸۸۰ مورد از پل‌ها و نقاط پرخطر با دپوی مصالح آشکارسازی شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را سرمایه ملی دانست و افزود: با بیش از هزار مورد گشت راهداری، از ۵۹ مورد تجاوز به حریم جلوگیری و ۵۷ دکه غیرمجاز جمع‌آوری شده است. همچنین، ۹۵ تابلو تبلیغاتی و علائم فرسوده برچیده و ۴۴۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

مرادی در ادامه، رنگ‌آمیزی ۲۴۵ پایه تابلو علائم و پایه چراغ‌های چشمک‌زن، نصب و تعمیر ۲۱۰ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی ۷۲ متر از سرعت‌کاه‌ها و شستشوی بیش از هزار عدد تابلو و علائم راه‌های اصلی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در شش ماه گذشته برشمرد.

وی همچنین از جابه‌جایی ۲۷۵ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل و نقل در شهرستان پارس‌آباد خبر داد و گفت: در این مدت، ۲۶ هزار و ۶۹۳ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

مرادی در پایان افزود: در ۶ ماه گذشته، ۵۸ هزار و ۱۸۷ مسافر در قالب بیش از ۹ هزار سفر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری از این شهرستان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌اند.